תיירות מרפא - עושים בדיזנהאוז מדיקל!

האם השתלת שיער כואבת?

האם השתלת שיער כואבת
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print

אחד החששות המלווים את התלבטותם של לא מעט נשים וגברים האם לעבור השתלת שיער, הוא החשש מכאב. מדובר בחשש לגיטימי, שכן אחרי הכל, מדובר בהליך אגרסיבי המצריך הרדמה מקומית, ותקופת החלמה שגם היא יכולה להיות קצת מפחידה מהבחינה הזו. מאמר זה יעסוק בנושא הזה בדיוק: האם ההשתלה אכן כואבת, אם כן באיזה שלב – ומהי חומרת הכאב בכל שלב.

איך מתכוננים?

ראשית, היו רגועים. אם אתם אכן חוששים מהכאב, תדעו שמדובר בחשש די נפוץ, כך שאתם ככל הנראה לא היחידים שחשים אותו. החשש מההליך באופן כללי ומתחושת הכאב בפרט – הוא חשש טבעי, בטח אם הסבילות שלכם לכאב לא מאוד גבוהה. הדבר הכי חשוב עם בואכם לטיפול השתלת שיער, הוא להיות רגועים עד כמה שאתם יכולים, שכן תחושת הלחץ יכולה להגביר את תפיסת הכאב במוח, לגרום לכיווצים בגוף ולהפוך גם תחושת כאב מינורית לכדי כאב חזק. אנו בדיזנהאוז מדיקל נספק לכם את כל המידע שאתם צריכים שיהווה לכם רשת ביטחון, כך שתוכלו להיות הכי רגועים שאפשר.

כדי לעשות סדר, נדבר על הכאב הצפוי בכל אחד משלבי הטיפול – מההרדמה ועד לתקופת ההחלמה.

מאמר מומלץ: כמה זמן לוקחת השתלת שיער?

הרדמה

ההרדמה להשתלת שיער הינה מקומית, כלומר לא מדובר בהרדמה כללית של כל הגוף, אלא רק של האיזור המטופל. פרוטוקול הטיפול להרדמה מקומית בהשתלות שיער, כולל הזרקת חומרי הרדמה מסוג לידוקאין. הזריקה עצמה לרוב אינה כואבת במיוחד, שכן מדובר במחט עדינה ודקה, אך החומר המוחדר לעור עלול לגרום לכאב מקומי, שמוגדר על ידי המטופלים כ”שורף מתחת לעור”, אך תוך מספר דקות המקום נרדם והכאב נעלם. גם אנשים עם סף כאב נמוך מדווחים שבסה”כ הכאב הוא סביל, בטח לא משהו שגרם להם להפסיק את התהליך באמצע. אגב, במידה וקיימת רגישות לחומר הלידוקאין, יש לציין זאת, כבר בשיחת הייעוץ, כדי שיהיה ניתן לבחון דרכי אלחוש אלטרנטיביות.

הליך ההשתלה

אם יש משהו אחד שמשותף להשתלת שיער לגברים, השתלת שיער לנשים ואפילו השתלת גבות לנשים, זה שאף אחד מהם לא מורגש באמת. תהליך ההרדמה כה יעיל ונעשה בקפדנות הגבוהה ביותר, שמעלימה כל תחושה מאיזור הקרקפת. מה שכן חשוב לציין, זה שהליך השתלת שיער הוא הליך ארוך שאורך מספר שעות (יכול גם להגיע ל- 10 שעות טיפול), בהן המטופל/ת שוכב/ת באותה תנוחה מספר שעות, מה שעלול לגרום לחוסר נוחות ואף היתפסות שרירים. לכן חשוב לקחת מידי פעם הפסקות יזומות באמצע ההשתלה, לקום ולהתמתח, להזיז את הגוף ולשחרר אותו כדי למנוע היתפסות שרירים.

בהשתלות ארוכות במיוחד ניתן לעתים – ובאישור רופא כמובן, לקחת משכך כאבים – לא כי הטיפול כואב, אלא כדי להרגיע את הגוף ולמנוע משרירים להיתפס אף יותר.

החלמה

התקופה שלאחר השתלת השיער, היא התקופה עם הסיכוי הכי גבוה לחוש כאב, רגישות או לחץ בקרקפת. זהו חלק אינטגרלי ונורמלי בתהליך הריפוי ואמור להירגע בהדרגה עם הזמן. יחד עם זאת, גם פה אין יותר מדי מה לחשוש, שכן ההכוונה המקצועית שתקבלו מהמרפאה, תוכל לעזור לכם להתמודד עם התחושות שלאחר הטיפול. בימים הראשונים שלאחר ההשתלה, אלו הם גם הימים הראשונים של תקופת ההחלמה, הקרקפת נמצאת במצב הכי רגיש שלה, היא מגורה ועל כן עלולה להציק ואף לכאוב. 

כדי למזער כמה שיותר את התחושות הלא נעימות הללו וכמובן כדי למנוע זיהומים, תקבלו הוראות בקליניקה – גם לתקופה המיידית שלאחר הטיפול וגם לתקופה שאחריה. ככל שתיצמדו להוראות אלו, כך יפחתו הסיכויים לנזקים, ויגדלו סיכויי הצלחת הטיפול.

לסיכום

תחושת הפחד מהכאב היא, כפי שציינו כאן לא אחת, טבעית והגיונית. כמו לפני כל טיפול שאינכם מכירים, במיוחד כזה הנכנס – פשוטו כמשמעו – מתחת לעור. אך עם הכנה נכונה, בידיעה שאתם נמצאים בידיים הטובות והמקצועיות ביותר, עם ליווי אישי וצמוד שיעזור לכם להיות רגועים ונינוחים, תוכלו להפחית את הלחץ והחרדה מהטיפול ולעבור אותו בראש שקט ובטוח. אנחנו בדיזנהאוז מדיקל נמצאים כאן עבורכם, כדי להבטיח שתקבלו את כל המידע שאתם צריכים ושתהיו הכי רגועים שאפשר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
לוגו דיזנהאוז מדיקל